Projekt dla Technikum pt. „Zwiększenie szans na rynku pracy. Nowa oferta szkolnictwa zawodowego w jednostkach oświatowych powiatu rzeszowskiego.”

Powiat Rzeszowski/ Zespół Szkół w Sokołowie Młp. otrzymał dofinasowanie projektu pt. „Zwiększenie szans na rynku pracy. Nowa oferta szkolnictwa zawodowego w jednostkach oświatowych powiatu rzeszowskiego.” Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu nr FEPK.07 „Kapitał ludzki gotowy do zmian” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.  Wartość projektu: 4 689 663,30 zł. Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) wynosi 90 % tj. 4 220 696,97zł, wkład własny 10 % kosztów kwalifikowalnych.

Celem przewidzianym do osiągnięcia w wyniku realizacji projektu jest poprawa jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół zawodowych w jednostkach oświatowych powiatu rzeszowskiego w okresie od 1.02.2024 r. do 31.08.2026 r. Celem podjętych działań w projekcie jest poprawa jakości kształcenia zawodowego Zespołu Szkół w Sokołowie Młp. oraz dwóch szkół Powiatowych tj. Zespołu Szkół Techniczno -Weterynaryjnych w Trzcianie i Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie, poprzez podniesienie i dostosowanie umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów do wymogów rynku pracy, doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli przedmiotów zawodowych, wzmocnienie współpracy z otoczeniem społeczno –gospodarczym, a także wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły.

Projekt realizuje cel szczegółowy programu EFS+.CP4.F poprzez wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia dla uczniów i nauczycieli szkół zawodowych Powiatu.

W ramach w/w projektu w Zespole Szkół w Sokołowie Młp. będzie realizowała następujące zadania:

1.Staże płatne dla uczniów – (60 uczniów – 2024r. 71 uczniów – 2025r. 71 uczniów – 2026r.)

2.Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych NN zawodu – kursy/szkolenia/studia podyplomowe na nauczycieli

3.Wejście absolwentów na rynek pracy – dodatkowe uprawnienia i umiejętności zawodowe – kursy dla uczniów:

  • Kurs z obsługi kasy fiskalnej – 16 h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 12 os.)
  • Kurs obsługi programu PŁATNIK i platforma e-PUEZUZ 24h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 12 os.)
  • Kurs kelnerski – 28h na gr (1 gr 2024,2025 w grupie 12 os.)
  • Kurs carving – 16h na gr (1 gr 2025 w grupie 12 os.)
  • Kurs barmański – 24h na gr (1 gr 2024,2026 w grupie 12 os.)
  • Kurs barista – 24h na gr (1 gr 2025 w grupie 12 os.)
  • Kurs sushi-16h na gr (1 gr 2024,2025 w grupie 12 os.)
  • Kurs – czekoladowe inspiracje 16h na gr (1 gr 2026 w grupie 12 os.)
  • Kurs – kuchnia włoska – 16h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 12 os.)
  • Kurs cukiernik- 28 h na gr (1 gr 2025 w grupie 12 os.)
  • Kurs wózka widłowego 16 h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 8 os.)
  • Kurs Adobe Photoshop – forma zdalna 16h na gr (1 gr 2024,2025 w grupie 8 os.)
  • Kurs JavaScript – wstęp do programowania – forma zdalna 24h na gr (1 gr 2024,2025,2026 w grupie 8 os.)
  • Kurs WordPress – podstawy tworzenia stron internetowych -forma zdalna 16 h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 8 os.)
  • Kurs HTML5 i CSS3 z wykorzystaniem języka JavaScript – form zdalna 24 h na gr (1 gr 2025,2026 w grupie 8 os.)

4.Przygotowanie do egzaminów zewnętrznych i zawodu (stacjonarne lub online) – zajęcia dla uczniów:

  • Zajęcia Insert Gt – Gratyfikant GT i Rachmistrz GT (1 gr x 8 os. -2024r. 1 gr x 8 os. -2025r, 1 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia z zakresu obsługi programu magazynowego – Subiekt GT (1 gr x 8 os. -2024r. 1 gr x 8 os. -2025r, 1 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia Wykorzystanie Angulara w tworzeniu aplikacji internetowych (1 gr x 8 os. -2024r. 1 gr x 8 os. -2025r, 1 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia „Zdrowe jest czadowe” (1 gr x 8 os. -2024r. 1 gr x 8 os. -2025r, 1 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia ,,Praktyczne zastosowanie procesów technologicznych w sztuce kulinarnej” (2 gr x 8 os. -2024r, 2 gr x 8 os. -2025r, 2 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia przygotowujące do egzaminu technik informatyk – (1 gr x 8 os. -2024r. 1 gr x 8 os. -2025r, 1 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia z j. angielskiego zawodowego (2 gr x 8 os. -2024r, 2 gr x 8 os. -2025r, 2 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)
  • Zajęcia z matematyki (2 gr x 8 os. -2024r, 2 gr x 8 os. -2025r, 2 gr x 8 os. -2026 liczba godzina na grupę 20)

5. Doradztwo zawodowe – Zajęcia indywidualne dla uczniów z doradcą zawodowym

6. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – zajęcia indywidualne dla uczniów z psychologiem, szkolenia dla nauczycieli i rodziców w zakresie specjalnych potrzeb uczniów

7. Współpraca z Uczelniami Wyższymi – zajęcia na uczelni wyższe z zakresu informatyki, analizy żywienia

8. Wizyty Studyjne do przedsiębiorstw

9. Doposażenie pracowni zawodowych

10. Doposażenie biblioteki w podręczniki

Grupa docelowa w Zespole Szkół w Sokołowie Młp. to:

250 (90K160M) uczniów/uczennic Technikum w Sokołowie Młp. kształcących się na kierunku: technik informatyk, technik ekonomista, technik żywienia i usług gastronomicznych

13 (8K5M) nauczycieli/nauczycielek

Rezultaty do osiągnięcia po realizacji zaplanowanych zadań w projekcie:

– uzyskanie i dostosowanie kwalifikacji i kompetencji zawodowych uczniów do wymogów rynku pracy,

– podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli przedmiotów zawodowych,

– wzbogacenie ofert szkoły poprzez współpracę z otoczeniem społeczno – gospodarczym,

– włączenie pracodawców w proces kształcenia zawodowego,

– doposażenie pracowni zawodowych w pomoce dydaktyczne i literaturę zawodową zgodnie z najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi w danej branży.

Realizacja projektu pozytywnie będzie wpływać na zasady horyzontalne, a także będzie zgodna z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych oraz pozostałym prawodawstwem krajowym, w tym z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. Projekt będzie realizowany zgodnie z Programem Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Szczegółowym Opisem Priorytetów 2021-2027, wytycznymi ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego dotyczącymi realizacji projektów z udziałem EFS+ oraz Podkarpackim Planem Rozwoju Usług Społecznych i Deinstytucjonalizacji na lata 2023-2025.

#FunduszeEuropejskie

Może Cię zainteresować...