szybki kontakt:ikona telefonu      ikona koperty

P1105.05.2019 w godzinach wieczornych wylądowaliśmy na lotnisku w Lizbonie. W wyjeździe bierze udział 21 uczniów i 2 nauczycieli. Staż realizowany jest w ramach projektu „Staże zagraniczne szansą zawodową młodzieży, Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego na zasadach programu ERASMUS.

P1 1Przez cały tydzień młodzież chodziła na zajęcia w ramach stażu. W piątek w godzinach popołudniowych zaczęliśmy weekendowe zwiedzanie. Pierwszym punktem był Knowledge Pavilion – interaktywne muzeum nauki i technologii.
P2 1P3 1Po zwiedzeniu muzeum odbyliśmy przejażdżkę kolejką linową tzw. Teleférico, z której mieliśmy przyjemność podziwiać Park Narodów i najpopularniejszą część dzielnicy Oriente. Przejażdżka lizbońskim teleférico była świetną okazją, aby spojrzeć z góry na niezwykłe założenie architektoniczne dzielnicy, w której odbywało się Expo w 1998 roku oraz najdłuższy w Europie mierzący ponad 17 km most Vasco da Gama.

P4 2P5 1Następnego dnia w sobotę kontynuowaliśmy zwiedzanie Lizbony. Tym razem udaliśmy się na Plac Rossio czyli po portugalsku Praca de Dom Pedro IV, który jest jednym z głównych placów w Lizbonie, również jednym z najbardziej reprezentacyjnych. P6 1Następnie przeszliśmy ulicą Rua Augusta, która jest głównym deptakiem dzielnicy Baixa i zarówno całej Lizbony do kościoła Igreja de Santo António de Lisboa. Jest on poświęcony świętemu Antoniemu z Lizbony, który znany jest na całym świecie, jako św. Antonii z Padwy. Zgodnie z tradycją, kościół św. Antoniego został zbudowany na miejscu, gdzie ten święty się urodził.
Kolejnym miejscem zwiedzania była Katedra Se, której pełna nazwa brzmi Katedra Najświętszej Maryi Panny w Lizbonie. Jest to najstarszy kościół w Lizbonie, którego historia sięga czasów zdobycia Lizbony przez krzyżowców. P7Przechodząc ulicami Lizbony mogliśmy również podziwiać Alfamę, która jest najstarszą i najpiękniejszą dzielnicą stolicy Portugalii. P8W końcu dotarliśmy do najważniejszego punktu zwiedzania, którym był Castelo de São Jorge (zamek św. Jerzego). Został zbudowany przez Maurów w początkach XII wieku na fundamentach poprzedniej budowli i służył jako twierdza. Zamek góruje nad Lizboną i rozpościera się z niego przepiękny widok na całe miasto. P9P10Następnego dnia rano po przejechaniu słynnego mostu Ponte 25 de Abril (most 25 kwietnia) często porównywanego do Golden Gate w San Francisco, udaliśmy się do Cristo Rei (pomnik Chrystusa Króla), który mierzy 28 metrów wysokości, a cała konstrukcja ma wysokość 100 metrów. Wybudowano go w 1959 roku w podzięce za uniknięcie poważnych zniszczeń w czasie II Wojny Światowej. Monument do złudzenia przypomina ten znany z Rio de Janeiro. Windą wjechaliśmy na szczyt pomnika i z góry kolejny raz podziwialiśmy widok na całą Lizbonę. P12Następnie opuściliśmy Lizbonę i przejechaliśmy do Sintry - pełnego uroku miasteczka. Tutaj zwiedziliśmy Quinta da Regaleira, będącą jedną z najciekawszych atrakcji turystycznych Sintry, a jednocześnie ważnym zabytkiem wpisanym na listę UNESCO. Quinta da Regaleira to liczne podziemne tunele i przejścia, zagadkowe budowle, z których chyba największe wrażenie robi Studnia Wtajemniczenia i egzotyczna roślinność. P13Z Sintry udaliśmy się na najbardziej wysunięty na zachód punkt Europy Cabo da Roca. Podziwialiśmy tu klify, obelisk i latarnię morską. P14P15Przejeżdżając wzdłuż wybrzeża zatrzymaliśmy się na plaży Praia Guincho, która znajduje się w obrębie parku narodowego Serra de Sintra. Jej główną atrakcją są ogromne fale oraz niemalże nieustanna bryza. P16Ostatnim punktem wycieczki było Boca do Inferno w Cascais, czyli Usta Piekieł. To niezwykła formacja skalna, w której wody Oceanu Atlantyckiego rozbijają się z hukiem o fantastycznie wyrzeźbione ściany małej jaskini. P17Po bardzo intensywnym dniu zwiedzania i zjedzeniu kolacji wróciliśmy do miejsca zakwaterowania. Po niedługim czasie część uczniów nakryliśmy w jadalni podjadających zapasy z lodówki.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII<klik>P18

loga zagranica 1Agnieszka Bałut

Artur Piecuch

logoset EFS, Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, Przejdź na zawodostwo, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA

Zespół Szkół w Sokołowie Młp.

ul. Lubelska 37, 36-050 Sokołów Młp.