szybki kontakt:ikona telefonu      ikona koperty

Dnia 27 maja 2018 r. uczniowie naszej szkoły, odbywający praktyki zawodowe w Hiszpanii w Torremolinos, w ramach projektu „Praktyka zagraniczna szansą zawodową młodzieży” - Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego - Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, pojechali na wycieczkę do Granady.

Jest to miasto w Andaluzji, zbudowane u stóp gór Sierra Nevada, które w późnym średniowieczu było centrum ostatniego państwa muzułmańskiego na Półwyspie Iberyjskim, a obecnie jest stolicą prowincji.
Granada jest miejscem, w którym kultura Europy przenika się ze światem orientalnym, tworząc ciekawą mieszankę kultur. Podczas naszej wycieczki wspięliśmy się na cztery punkty widokowe, skąd podziwialiśmy piękną panoramę miasta i jego zabytki.
Miasto przywitało nas słońcem i andaluzyjskim ciepłem. Wybraliśmy się na najwyższy punkt widokowy w Granadzie – San Miguel. Oferuje on niesamowity widok na centrum Granady i Alhambrę. Jest to miejsce usytuowane dość daleko od cywilizacji. Wielu ludzi udaje się w to miejsce by zrobić zdjęcia i się zrelaksować. My też zjedliśmy tam drugie śniadanie i porobiliśmy pamiątkowe fotki.
Następnie weszliśmy na zbudowane na wzgórzach Sacromonte. Wspinaliśmy się tam długo i wysoko. Wędrówka warta była bolących nóg, gdyż widoki na miasto były zachwycające. Mogliśmy podziwiać twierdzę mauretańskich kalifów - warowny zespół pałacowy Alhambra, który został zbudowany w 889 r. dla dworu dynastii Nasrydów.
Po krótkim odpoczynku wybraliśmy się na kolejny punkt widokowy tj. San Critstobal, skąd podziwialiśmy panoramę całego miasta.
W kolejnym podejściu znaleźliśmy się na Mirador de San Nicolas, gdzie panuje przyjemna atmosfera a cyganie sprzedają swoje świecidełka i grają na gitarach. Na tarasie San Nicolas zaskoczył nas deszcz. Schronienia udzieliły nam drzewa, gdyż nie spodziewaliśmy się takiej pogody i nie każdy zabrał ze sobą parasol.
Po zejściu ze wzgórza podeszliśmy pod gotycko – renesansową katedrę - Catedral de Santa Maria de la Encarnacion, po czym ustaliliśmy godzinę czasu wolnego na indywidualne zwiedzanie dzielnicy arabskiej – Albaicin. Znaleźliśmy tam mnóstwo mieniących się kolorami sklepików i straganów. Można było kupić oryginalne pamiątki: wyroby andaluzyjskiego i orientalnego rzemiosła.
Do Torremolinos wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych, zachwyceni Hiszpanią, ale bardzo zmęczeni, gdyż była to kolejna, tak intensywna wycieczka w ciągu dwóch dni.

Szczęśliwy numerek:

Projekty:

logoset EFS, Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, Przejdź na zawodostwo, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA

Zespół Szkół w Sokołowie Młp.

ul. Lubelska 37, 36-050 Sokołów Młp.